تاثیر تکنولوژی در بنگاه املاک

تاثیر تکنولوژی بر شغل مشاور املاک

یکی از مشاغل بسیار پردرآمد در دنیا، شغل مشاور املاک است. مشاوران املاک با توجه به شناختی که از بازار دارند املاک را به نمایندگی از مشتریان می‌خرند، اجاره می‌دهند و یا می‌فروشند. بنابراین یکی از مهارت‌های اصلی که یک مشاور املاک باید داشته باشد نحوه ارتباط‌‌گیری قوی با مشتریان و مشتری مداری است. یکی از چالش‌هایی که همواره مشاورین املاک با آن روبه‌رو هستند غیرقابل‌پیش‌بینی بودن و بی‌ثباتی بازار است. بنابراین یک مشاور املاک می‌بایست فردی ریسک‌پذیر باشد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و فناوری کسانی می‌توانند در این شغل موفق باشند که خود را با پیشرفت تکنولوژی وفق دهند.

تکنولوژی و آینده شغل مشاور املاک

بسیاری از افراد تصور می‌کنند باوجود اپلیکیشن‌ها و سایت‌های آگهی دیگر نیازی به مشاور املاک نیست و هرکسی تنها با چند کلیک ساده می‌تواند ملک موردنظر خود را اجاره دهد یا خریداری کند. البته نمی‌توان منکر این قضیه شد که این وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تا چه حد می‌توانند بین خریدار و مشتری ارتباط و تعامل بدون واسطه برقرار کنند اما نکته مهم این است که تکنولوژی تنها می‌تواند اطلاعات و آگهی‌ها را به‌سرعت به اشتراک بگذارد. این در حالی است که یک مشاور املاک یک فهرست از املاک موردنظر خریدار را در اختیار وی می‌گذارد و به بررسی جزئیات ملک، قیمت‌گذاری مناسب ملک، تنظیم قرارداد صحیح و... می‌پردازد. بنابراین وجود یک مشاور املاک برای انجام معاملات ملکی امری ضروری است و تکنولوژی هیچ‌گاه نمی‌تواند نقش آن را کمرنگ کند.

فناوری چگونه به مشاورین املاک کمک می‌کند؟

یکی از مزیت‌های عالی که تکنولوژی شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده‌اند از بین بردن مرزها و محدودیت‌های جغرافیایی است. این بدان معناست که یک مشاور املاک می‌تواند دامنه فعالیت خود را از یک محله به یک منطقه و حتی شهر گسترش دهد. برای این کار کافی است که آژانس‌های املاک و مستغلات از این رسانه‌های اجتماعی جهت بازاریابی و جذب مشتری استفاده کنند. علاوه‌براین آژانس‌های املاک از این طریق می‌توانند به جمع‌آوری داده و درنهایت تحلیل داده بپردازند تا نتایج بهتری را کسب کنند.

تاثیر تکنولوژی بر شغل مشاور املاک

  1. سرعت بالا برای جمع‌آوری دیتا و اطلاعات درباره آگهی‌های املاک
  2. ارزیابی و تحلیل دقیق برای به فروش رساندن یک ملک
  3. بازاریابی و فروش بیشتر املاک
تاثیر فناوری بر شغل بنگاه املاک

معرفی پنل اختصاصی مشاورین املاک گنجه

گنجه یک موتور جستجو هوشمند برای تجمیع آگهی‌های حوزه خودرو و ملک است. در این وب‌سایت میلیون‌ها آگهی از چندین سایت دادوستد آنلاین جمع‌آوری می‌شود و بدین ترتیب کاربران می‌توانند در کم‌ترین زمان ممکن به نیازمندی‌های خود دسترسی پیدا کنند. علاوه‌براین این موتور جست‌‌وجو دارای یک پنل اختصاصی برای مشاورین املاک است که شما می‌توانید با عضو شدن در این پنل از خدمات بی‌نظیر آن استفاده کنید.

ویژگی‌های پنل اختصاصی مشاورین گنجه

  1. اطلاع لحظه‌ای از جدیدترین آگهی‌ها مطابق با نیازهای شما به واسطه سرویس گوش ب زنگ
  2. ذخیره آگهی‌های مورد علاقه به واسطه سرویس زونکن
  3. تحلیل بازار ملک و گزارشات آماری معتبر
  4. تعرفه رایگان به مدت 7 روز

جمع‌بندی

با پیدایش وب‌سایت‌های فروش آنلاین، سایت‌ها و اپلیکیشن‌های رایگان نیازمندی‌های خریدوفروش ملک، تعامل بین فروشنده و خریدار بدون واسطه انجام می‌شود که این موضوع برای صاحبان آژانس املاک خوشایند نیست. به همین علت توصیه می‌شود آژانس‌های املاک همگام با پیشرفت تکنولوژی قدم بردارند چرا که اگر مشاورین املاک همسو با تکنولوژی پیش بروند می‌توانند تاثیرات مثبت فناوری را بر روی موفقیت و پیشرفت هر چه بیشتر کار خود مشاهده کنند.