بهترین ایده ها برای انتخاب شغل دوم

معرفی بهترین ایده های راه اندازی شغل دوم با سرمایه کم

به دلیل بالا رفتن هزینه‌های زندگی بسیاری از افراد برای تامین نیازهای زندگی‌شان به دنبال شغل دوم هستند. اما ایجاد و یافتن شغل دوم همواره با چالش‌هایی مانند داشتن سرمایه اولیه و زمان مواجه است. در این مطلب از وبلاگ گنجه قصد داریم به معرفی بهترین ایده ها برای راه‌اندازی شغل دوم با سرمایه کم جهت کسب درآمد بیشتر بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز برای داشتن درآمد بیشتر به دنبال شغل دوم هستید مطالعه این مقاله به شما کمک بسیاری می‌کند.

نکات مهم قبل از انتخاب شغل دوم

قبل از انتخاب شغل دوم باید دقت کنید که آیا زمان کافی برای انجام کار به عنوان شغل دوم را دارید؟ در طول هفته چند ساعت را می‌توانید برای شغل دوم اختصاص دهید؟ اگر این مورد را به درستی بررسی نکنید پس از مدت کوتاهی کار بیش از اندازه شما را خسته و فرسوده می‌کند.

نکته دوم که باید به آن دقت کنید این است که سرمایه شما برای کار دوم چقدر است؟ منظور از سرمایه در اینجا پول کلان نیست! به طور مثال اگر قصد دارید به عنوان تایپیست کار کنید لازم است تا حداقل یک کامپیوتر یا لپ تاپ داشته باشید. نکته آخر که باید قبل از انتخاب شغل دوم درنظر بگیرید این است که شغل خود را بر اساس استعداد و علاقه خود انتخاب کنید. در این صورت شغل دوم برای شما به عنوان یک سرگرمی لذت‌بخش تبدیل می‌شود.

معرفی بهترین ایده‌ها برای شغل دوم

به طور کلی شما برای انتخاب شغل دوم می‌توانید به سراغ کارهای فریلنسری، مشاغل آنلاین و شغل‌های آفلاین بروید. در ادامه به معرفی هر یک از این شغل‌ها و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

  • شغل‌های فریلنسری یا دورکاری به شغل‌هایی می‌گویند که افراد به صورت پروژه‌ای با شرکت‌های مختلف بدون نیاز به حضور در محل کار همکاری می‌کنند.
  • شغل‌های آنلاین همان طور که از نامشان پیدا است به صورت آنلاین و در بستر اینترنت صورت می‌گیرند که امروزه نیز توانسته‌اند جایگاه خوبی از لحاظ مالی کسب کنند. از مزایا این دسته از شغل‌ها می‌توان به محدود نبودن آن به زمان و مکان اشاره کرد.
  • شغل‌های آفلاین به شغل‌هایی گفته می‌شود که برای انجام آن کار نیاز به فعالیت و حضور فیزیکی در محل کار است.

معرفی چند شغل فریلنسری به عنوان شغل دوم

خوشبختانه امروزه کارهای فریلنسری بسیار مورد توجه قرار گرفته است و بسیاری از افراد در حوزه‌های مختلف به صورت فریلنسر به کسب درآمد می‌پردازند. در زیر به معرفی محبوب‌ترین شغل‌های فریلنسری می‌پردازیم:

تولید محتوای متنی (نویسندگی)

امروزه با رشد کسب‌وکارهای آنلاین، تولید محتوا متنی و تبلیغاتی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. اگر شما به نوشتن علاقه دارید و یا اینکه قلم خوبی دارید با وقت گذاشتن در روزی بین 3 الی 4 ساعت می‌توانید درآمد خوبی در این زمینه کسب کنید. برای انجام این شغل نیاز است تا شما مهارت‌های نوشتاری را به خوبی یاد داشته باشید. همچنین به یک لپ تاپ یا کامپیوتر نیاز دارید. در آمد این شغل بسته به میزان مهارت و تجربه و زمانی که صرف آن می‌کنید متغیر است.

جدیدترین آگهی‌های استخدام در گنجه

مشاهده آگهی‌های کارشناس تولید محتوا در گنجه

گرافیک

گرافیک یکی از شغل‌هایی است که امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این حرفه شامل طراحی لوگو، طراحی گرافیکی، طراحی وب‌سایت، تولید محتوای دیجیتال و تبلیغاتی، تولید پست‌های اینستاگرام، ویدیو و موشن گرافیک و... می‌شود. اگر شما در یکی از مهارت‌های گفته شده دارای تخصص هستید می‌توانید به عنوان یک فریلنسر موفق کسب درآمد خوبی داشته باشید.

مشاهده جدیدترین آگهی‌های استخدام طراح گرافیک در گنجه

برنامه‌نویسی

برنامه‌نویسی یکی از شغل‌های بسیار پردرآمد و پرمتقاضی در دنیای امروز است. گرچه این شغل کاملا حرفه‌ای و زمانبر است اما شما می‌توانید پروژه‌های کوچک و ساده‌ای را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید و از آن کسب درآمد کنید. میزان درآمد از طریق برنامه‌نویسی بستگی به نوع پروژه‌ای که برای کار انتخاب می‌کنید و میزان زمانی که صرف آن می‌کنید دارد.

مشاهده آگهی استخدام برنامه نویس در گنجه

مشاهده جدیدترین آگهی‌های استخدام برنامه‌نویس در گنجه

کارشناس سئو

کارشناس سئو فردی است که با انجام یکسری عملیات به بهینه‌سازی صفحات سایت، برای دیده شدن شما در نتایج اول گوگل کمک می‌کند. باتوجه به گسترش کسب‌وکارهای اینترنتی امروزه این شغل بسیار مورد استقبال صاحبان کسب‌وکارهای آنلاین قرار گرفته است و درآمد بسیار خوبی نیز دارد. کارشناسان سئو می‌توانند به صورت فریلنسری و یا پروژه‌ای کار کنند.

مشاهده جدیدترین آگهی‌های استخدام کارشناس سئو در گنجه

مترجم

ترجمه متن‌های انگلیسی به فارسی و برعکس ترجمه متن‌های فارسی به زبان‌های مختلف مانند انگلیسی، عربی، فرانسه، آلمانی و... جزو مهارت‌ها و تخصص‌های پردرآمد و پرسود است. افرادی که در این زمینه تخصص دارند می‌توانند به صورت فریلنسری یا آزادکاری به کسب درآمد بپردازند.

مشاهده جدیدترین آگهی‌های استخدام مترجم در گنجه

معرفی چند شغل آنلاین به عنوان شغل دوم

امروزه با گسترش اینترنت کسب‌وکارهای آنلاین رشد بسیاری پیدا کرده اند. در زیر به معرفی محبوب‌ترین شغل‌های آنلاین که می‌توان از آن به عنوان شغل دوم استفاده کرد، می‌پردازیم:

ساخت وب‌سایت

ساخت یک وب‌سایت و کسب درآمد از آن یکی از روش‌هایی است که با کمی وقت و حوصله می‌توانید از طریق آن به کسب درآمد بپردازید. شما می‌توانید سایت خود را در زمینه‌های مختلف از جمله فروشگاه اینترنتی، آموزشی، خبری و... راه‌اندازی کنید. البته در نظر داشته باشید که طراحی و توسعه سایت کمی زمانبر و هزینه‌بر است. اما در نهایت سود بسیار خوبی دارد.

مشاهده جدیدترین آگهی‌های استخدام طراح وب‌سایت در گنجه

راه‌اندازی یک آنلاین شاپ در اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی کاملا رایگان است که می‌توانید در آن یک صفحه برای فروش محصولات خود راه‌اندازی کنید و از این طریق به کسب درآمد بپردازید. نکته مهم در رابطه با راه‌اندازی یک آنلاین شاپ در اینستاگرام این است که برای رشد صفحه‌تان نیازمند پرداخت هزینه‌های تبلیغ هستید. اما با رشد و بالا رفتن بازدید صفحه‌تان می‌توانید درآمد خوبی از این طریق به‌دست آورید.

ادمین اینستاگرام

ادمین اینستاگرام مسئولیت مدیریت و رسیدگی به صفحه اینستاگرام یک شرکت، فرد یا یک برند را بر عهده دارد. وظایف ادمین اینستاگرام شامل مدیریت و بروزرسانی صفحه، انتشار محتوا، پاسخگویی به کامنت‌ها و پیام‌های خصوصی، جذب فالوور، ارتقای پیج وتعاملات با فالورها است. امروزه بسیاری از پیچ‌های پربازدید و بلاگرها برای مدیریت هر چه بهتر صفحه‌شان در اینستاگرام به استخدام ادمین می‌پردازند.

مشاهده جدیدترین آگهی‌های استخدام ادمین اینستاگرام در گنجه

درآمد از یوتیوب

یوتیوب یک پلتفرم شبکه اجتماعی برای به اشتراک گذاشتن محتوای ویدیویی است. به کسانی که در یوتیوب فعالیت می‌کنند یوتیوبرمی‌گویند. یوتیوبرها می‌توانند به صورت مستقل و فریلنسر فعالیت کنند و درآمد خود را از طریق تبلیغات در ویدئوهای خود، فروش محصولات مرتبط با زمینه فعالیت خود و همچنین همکاری با برندها و شرکت‌های تولید محتوا کسب کنند.

معرفی چند شغل آفلاین به عنوان شغل دوم

شغل آفلاین یا همان سنتی به شغلی گفته می‌شود که در محیط فیزیکی و معمولا مکان مشخصی انجام می‌شود. فعالیت در این نوع شغل‌ها براساس تجربه و دانش فنی فرد انجام می‌گیرد. در ادامه به معرفی چندین شغل‌ آفلاین که می‌توان از آن به‌عنوان شغل دوم استفاده کرد، می‌پردازیم:

تدریس خصوصی

اگر شما در حرفه یا رشته خاصی مانند آموزش ریاضی، آموزش شیمی، فیزیک، آموزش گیتار، خیاطی و... مهارت دارید. همچنین توانایی آموزش آن به دیگران را دارید. می‌توانید از این طریق به کسب درآمد بپردازید. تدریس خصوصی یک شغل پاره وقت، با درآمد بالایی است. علاوه بر این با آموزش دادن شما تسلط بیشتری بر روی مهارت‌های خود پیدا می‌کنید.

مشاهده جدیدترین آگهی های استخدام در گنجه

مشاهده جدیدترین آگهی‌های مربوط به تدریس خصوصی در گنجه

رانندگی

اگر ماشین دارید می‌توانید به عنوان شغل دوم در تاکسی تلفنی یا تاکسی‌های آنلاین مثل اسنپ یا تپسی عضو شوید و در ساعات غیر کاری با جابه‌جا کردن مسافر به کسب درآمد بپردازید.

نگهداری از کودکان

والدین بسیاری وجود دارند که شاغل هستند و نمی‌توانند در یک زمان خاصی از کودکان خود مراقبت کنند به همین دلیل به دنبال افرادی برای نگهداری فرزندشان هستند. اگر به نگهداری کودکان و وقت گذراندن با آن‌ها علاقه‌مند هستید یکی از بهترین شغل‌ها برای شما نگهداری از کودکان است.

مشاهده جدیدترین آگهی‌های استخدام پرستار کودک در گنجه

عکاسی

باتوجه به اینکه امروزه اکثر مشاغل و کسب‌وکارها آنلاین هستند، نیاز به عکاسی از محصولات بسیار زیاد شده است. اگر شما دوربین دارید و در حرفه عکاسی کمی مهارت دارید، می‌توانید از طریق عکاسی به عنوان شغل دوم به کسب درآمد بپردازید.

مشاهده جدیدترین آگهی‌های استخدام عکاس در گنجه

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی بهترین ایده‌ها برای داشتن شغل دوم با سرمایه کم پرداختیم. شما می‌توانید باتوجه به مهارت و زمان آزادی که دارید یکی از شغل‌های فوق را به عنوان شغل دوم انتخاب کنید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از سایت گنجه از جدیترین آگهی‌های استخدام در سراسر کشور اطلاع پیدا کنید.