معرفی بهترین محله های استانبول

معرفی بهترین محله‌های استانبول برای خرید خانه

شهر استانبول یکی از معروف‌ترین و مدرن‌ترین شهرهای کشور ترکیه است. این شهر بزرگ‌ترین شهر در قاره اروپا و هشتمین شهر بزرگ دنیا است. از ویژگی‌های بارز استانبول، صنعتی و تجاری بودن آن است که به این علت توانسته مهاجران و گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب کند. همچنین این شهر در میان قاره اروپا و آسیا قرار دارد و دارای 39 منطقه است، که 14 منطقه آن آسیایی و 25 منطقه دیگر آن اروپایی است. بنابراین زمانی که فردی قصد خرید ملک در ترکیه را دارد اولین شهری که برای سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کند شهر استانبول است. در این مطلب از وب‌سایت گنجه قصد داریم به معرفی بهترین محله‌های استانبول برای خرید خانه و آپارتمان بپردازیم. اگر شما نیز به فکر سرمایه گذاری و خرید ملک در شهر استانبول ترکیه هستید، پیشنهاد می‌شود تا انتهای این متن همراه ما باشید.

مزایای زندگی در استانبول

مزایا زندگی در استانبول

استانبول بزرگ‌ترین، پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه است که به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود مقصد بسیاری از مردم دنیا برای اشتغال، تحصیل و زندگی است. در ادامه برخی از مزایای زندگی در این شهر را برای شما بازگو می‌کنیم.

  1. دارای شرکت‌های تجاری بین‌المللی از سراسر دنیا به خصوص از قاره‌های اروپا و آسیا
  2. از دیگر ویژگی‌های خوب استانبول آب و هوای خاص آن است. به طور کلی این شهر دارای آب و هوای مرطوب و نیمه گرمسیری است.
  3. کشور ترکیه دارای اقتصاد قدرتمندی است و برای مهاجرین به خصوص اگر در زمینه فناوری اطلاعات یا الکترونیک تخصص داشته باشند، در شهرهای بزرگ مانند استانبول، فرصت‌های شغلی بسیاری وجود دارد.
  4. استانبول یک شهر گردشگری و توریستی است به همین دلیل دارای امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری است.
  5. شبکه حمل و نقل عمومی متنوع شامل اتوبوس، تاکسی، تاکسی اینترنتی، ترامول و کشتی که تمامی این وسایل حمل و نقل نظر ترافیک شهری و کنترل‌های ایمنی و امنیتی است.
  6. داشتن آزادی فردی و اجتماعی یکی دیگر از مزایای خوب کشور ترکیه است.
  7. امکانات بالا برای تحصیل، خدمات پزشکی بالا و دسترسی راحت به امکانات و مایحتاج زندگی از دیگر مزایای زندگی در استانبول است.

بیشتر بخوانید: شرایط خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت

بهترین محله‌ها برای خرید خانه و آپارتمان در استانبول ترکیه

در این بخش از مقاله به معرفی بهترین محله‌های استانبول برای خرید و اجاره آپارتمان، خانه و ملک می‌پردازیم و شرایط و امکانات هر محله را به طور کامل بررسی می‌کنیم:

منطقه ماسلاک (Maslak)

منطقه ماسالاک در استانبول ترکیه

منطقه ماسلاک منطقه‌ای تجاری، مسکونی و گردشگری است که در بخش اروپایی ترکیه قرار دارد و بسیار مستعد سرمایه‌گذاری در بخش املاک است. ماسلاک در مجاورت مناطق مهم استانبول مانند شیشلی و لونت قرار دارد. این منطقه یکی از مدرن‌ترین مناطق استانبول است که معمولا مرکز شرکت‌ها و مراکز تجاری ترکیه می‌باشد. قیمت خانه در این منطقه به علت موقعیت عالی و امکانات بالا آن، نسبتا زیاد است. به طور کلی این محله یکی از بهترین مناطق استانبول برای سرمایه‌گذاری است که دارای ویژگی‌های زیر می‌باشد:

  • ماسلاک رتبه سوم لوکس‌ترین مناطق ترکیه را دارد و منطقه‌ای تجاری، مسکونی و توریستی محسوب می‌شود.
  • بازار خرید وادی، یکی از جاذبه‌های تجاری معروف شهر استانبول است که در محله ماسلاک قرار دارد.
  • بیمارستان‌‌های خصوصی و دولتی، مدارس، دانشگاه، هتل‌ها و کلوپ‌های زیادی در این منطقه وجود دارد.
  • حمل‌ونقل عمومی مانند خطوط مترو، اتوبوس، تاکسی‌های اینترنتی و معمولی برای حمل و نقل مردم به نقاط مختلف شهر وجود دارد.
  • پارک جنگلی بلگراد یکی از جاذبه‌های طبیعی و شگفت‌انگیز ترکیه است که در منطقه ماسلاک واقع شده است.
  • ماسلاک یکی از بهترین مناطق برای سرمایه‌گذاری و خرید ملک در استانبول است.

منطقه زیتون بورنو (Zeytinburnu)

منطقه زیتون بورنو

یکی دیگر از محله‌های استانبول که برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری بسیار مناسب است محله زیتین بورنو می‌باشد. این منطقه نیز در بخش اروپایی استانبول قرار گرفته است. از دیگر ویژگی‌های این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Zeytinburnu در مرکز شهر استانبول قرار دارد و فاصله بسیار نزدیکی با میدان تکسیم دارد.
  • مراکز آموزشی زیادی از جمله دانشگاه‌ها و مدارس دولتی در منطقه Zeytinburnu وجود دارد.
  • باغ گیاهان دارویی که یکی از معروف‌ترین پارک‌های ترکیه است و از طرف دولت نیز حمایت می‌شود در این منطقه وجود دارد.
  • Zeytinburnu نزدیک به محله‌های معروفی مانند باکرکوی، فاتیح و ایوب سلطان است.
  • این منطقه در نزدیکی دریای مرمره و سواحل زیبای استانبول قرار دارد.

منطقه شیشلی (Sisli)

منطقه شیشلی ترکیه

شیشلی یکی از بهترین محله‌های استانبول است که بین دو منطقه اروپایی و آسیایی قرار گرفته است. این منطقه به‌عنوان یکی از مراکز تجاری و اداری مهم شهر استانبول شناخته می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این منطقه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Cevaher Mall یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید و تجاری اروپا محسوب می‌شود که در منطقه شیشلی استانبول قرار دارد.
  • در این منطقه امکانات رفاهی و خدماتی زیادی از جمله بیمارستان‌ها، هتل‌های لوکس، دانشگاه‌ها و مدارس وجود دارد.
  • در شیشلی بناهای تاریخی زیادی از جمله موزه آتاتورک، موزه نظامی ترکیه و... وجود دارد که سبب جذب گردشگران زیادی به این محله می‌شود.
  • از دیگر ویژگی‌های مثبت این منطقه دسترسی راحت آن به وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها، خطوط مترو و... است.

منطقه فاتح (Fatih)

منطقه فاتح در استانبول جزو مناطق مرکزی شهر استانبول محسوب می‌شود که خودش نیز از چندین محله تشکیل شده است. یکی از ویژگی‌های مثبت این منطقه جاذبه‌های گردشگری آن است. مسجد آبی، موزه ایاصوفیه، مسجد سلیمانیه، مسجد فاتح، بازار بزرگ از معروف‌ترین مکان‌های تاریخی این منطقه است. از مزایای مهم این منطقه این است که در فصل‌های توریست‌پذیر با اجاره دادن ملک و آپارتمان خود می‌توانید درآمد داشته باشید.

منطقه بی اوغلو (Beyoglu)

منطقه بی اوغلو استانبول ترکیه

منطقه بی اوغلو یکی از معروف‌ترین محله‌های شهر استانبول است که جزو مناطق اروپایی محسوب می‌شود. این محله به دلیل سبک خاص معماری‌اش زمانی به‌ پاریس سرزمین‌های شرقی معروف بود. این محله به علت شهرت و توریستی بودن دارای هتل‌های زیادی است. همچنین این محله جزو مناطق شلوغ و گرانقیمت شهر استانبول محسوب می‌شود.

منطقه زکریاکوی (Zekeriyaköy)

زکریا کوی ترکیه

زکریاکوی یکی دیگر از مناطق اروپایی شهر استانبول است که در کنار جنگل‌های بلگراد و منطقه سارییر واقع شده است. به دلیل موقعیت جغرافیایی این منطقه بیشتر، افرادی که قصد ساخت یا خرید ویلا دارند در این محله از استانبول سرمایه‌گذاری می‌کنند. این منطقه به دلیل طبیعت زیبا و زیرساخت‌های مدرنش گزینه بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ سایت گنجه به معرفی بهترین مناطق استانبول برای خرید خانه و آپارتمان پرداختیم و ویژگی‌های هر منطقه را به خوبی بررسی کردیم. همان‌طور که می‌دانید خرید و یا اجاره خانه در شهر استانبول یکی از راه‌های رسیدن به اخذ اقامت ترکیه می‌باشد.درنهایت امیدواریم خواندن این مطلب برای شما مفید باشد.