7-axali.jpg

فرصت بی نظیر خرید ملک در گرجستان کاهش شدید قیمت ها

طبق تمامی گزارش های انجام شده، در طی ماه های اخیر با کاهش قیمت مسکن درکشور گرجستان رو به رو بودیم.

با توجه به محبوبیت و موقعیت جغرافیایی کشور گرجستان، موضوع مهاجرت به این کشورمورد توجه قرار گرفته است .

طبق امارهای گزارش شده از مشاورین املاک گرجستان، بازار مسکن در گرجستان اخیرا با رونق مواجه شده و البته این رونق را، صرفا به دلیل خرید خانه یا سرمایه گذاری توسط ایرانی ها ذکر نمی کنند، بلکه این افزایش به دلیل تغییر قوانین اقامتی در گرجستان است.

خبرگزاری ایرنا اشاره کرد که ماه های پیش رو، بهترین فرصت برای سرمایه گذاری و مهاجرت به گرجستان است زیرا این کشور مانند استانبول با رونق خوب اقتصادی رو به رو شده است.

رضا مسرور یکی از کارشناس های این حوزه هشدار داد که بسیاری از سرمایه گذاران فریب سایت های تبلیغاتی را میخورند و متضرر میشوند، پس قبل از خرید کردن برای جلوگیری از ضرر های مالی احتمالی، حتما از صحت و درستی افراد در معامله هایتان اطمینان حاصل کنید.

به گفته مسرور در گرجستان پس از خرید خانه، امکان گرفتن اقامت یک ساله میسر است و پس از پنج سال تمدید، می توان درخواست اقامت دائم را به دولت ارائه داد.

آمارها حاکی از سرمایه گذاری چند صد میلیونی، حدود مبلغ 150 میلیون تا 3 میلیارد تومان برای خرید خانه در کشور هایی مثل گرجستان است.

البته سوم اردیبهشت ماه سفیر ایران در گرجستان گفت، خرید خانه به معنای تضمینی برای گرفتن اقامت طولانی مدت در این کشور نیست و باید شهروند در صورت اقامت، کار مشخصی داشته باشد و به عنوان فرد مفید جامعه به حساب بیاید تا دوباره اجازه تمدید صادر شود.

یعنی داشتن سرمایه و خرید خانه برای مهاجرت کافی نیست و باید شغل ثابت یا مهارتی برای درآمدزایی داشته باشید که به عنوان فرد مفید جامعه به شمار بیایید. به طور کلی طبق گزارش خبر گزاری ها، با کاهش قیمت مسکن در گرجستان گزینه مهاجرت به این کشور مورد توجه ایرانی ها قرار گرفته است.