قیمت خودرو تا 300 میلیون

با 300 میلیون تومان چه ماشینی بخرم؟

به نظر شما باتوجه به بازار فعلی قیمت خودرو، با 300 میلیون تومان چه ماشینی می‌توان خرید؟ آیا با این قیمت می‌توان خودرو صفر یا کار نکرده خرید؟ یا تنها باید به فکر خرید خودرو دست دوم باشید؟ در این مطلب از وبلاگ گنجه قصد داریم یک راهنمای کامل درباره اینکه با 300 میلیون تومان چه ماشینی می‌توان خرید؟ را در اختیار شما بگذاریم. بنابراین اگر میزان بودجه شما بین 115 تا 300 میلیون تومان است مطالعه این مقاله می‌تواند تا حد زیادی به شما برای خرید یک خودروی مناسب، کمک کند.

با 300 میلیون چه ماشینی بخرم؟

متاسفانه امروزه خرید خودرو صفر و نو سخت و زمانبر است به‌طوری که شما باید ابتدا در طرح‌های پیش فروش شرکت‌های خودروسازی ثبت‌نام کنید. سپس از بین متقاضیان قرعه کشی می‌شود و در صورت برنده شدن آن‌ها می‌توانند برای خرید خودرو اقدام کنند. معمولا تحویل این نوع خودروها در بازه‌های 3 ماهه، 6 ماهه و یا حتی یکساله اتفاق می‌افتد.

البته جدیدا کمپانی‌های خودروسازی طرح‌ جدیدی بنام سامانه یکپارچه‌سازی خودرو برای عرضه اتومبیل‌های خود اجرا کرده‌اند با این حال، با شرکت در این طرح نیز باز هم مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا خودرو را به شما تحویل دهند. خودروهایی که در این طرح می‌توانید با قیمت بین 240 تا 300 ثبت نام کنید شامل موارد زیر می‌باشد:

ساینا s

ساینا s

در طرح یکپارچه‌سازی خودرو، قیمت ساینا s، 242 میلیون تومان است. البته این خودرو در بازار آزاد حدود 54 درصد گران‌تر است. ساینا اس در سال 1399 به عنوان یک نسخه فیس‌لیفت از خودرو ساینا ex به بازار آمد. از امکانات این خودرو می‌توان به نشانگر تعویض دنده، دیلایت، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، ترمز ABS و EBD، شیشه‌های بالابر برقی، سیستم هشداردهنده امنیتی، ایموبلایزر، کامپیوتر سفری، ایزوفیکس، کیسه‌هوا سرنشینان جلو، مه شکن جلو عقب، چراغ بدرقه، نمایش دمای هوای بیرون و هشداردهنده دیداری و شنیداری بستن کمربند ایمنی اشاره کرد.

موتور ساینا اس معادل 87 اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ظرفیت باک این خودرو 41 لیتر و مصرف ترکیبی بنزین آن 7.02 در 100 کیلومتر است. به‌طورکلی اگر نیاز به یک خودرو شهری با استهلاک و مصرف سوخت پایین و همچنین ظاهری مناسب دارید خرید ساینا s انتخاب هوشمندانه‌ای است.

کوییک R مدل GX

کوییک R  مدل GX

در طرح یکپارچه‌سازی خودرو، قیمت کوییک آر جی ایکس 251 میلیون تومان است. البته این خودرو در بازار آزاد حدود 32 درصد گران‌تر است. خودرو کوییک در سال 1397 نخستین بار به بازار خودرو معرفی گردید و سپس یک سال بعد مدل دو رنگ آن موسوم به کوییک R در بازار خودرو عرضه شد. از امکانات این خودرو می‌توان به دو کیسه هوا برای سرنشینان جلو ، نمایش دمای هوای بیرون، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، نشانگر تعویض دنده، چراغ های جلوی همراهی کننده، دیلایت و اتولایت، سیستم پایش میزان فشار بارتایرها، سنسور پارک عقب، کنترل صدا از روی فرمان، ایزوفیکس، دوربین عقب، مانیتور ۷ اینچی، بدنه دورنگ و… دیده می شود.

موتور این خودرو معادل 90 اسب بخار قدرت و 137 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ظرفیت باک این خودرو 41 لیتر و مصرف ترکیبی بنزین آن 7.2 لیتر در هر 100 کیلومتر است همچنین بدنه این خودرو هاچبک است. این خودرو نیز خودرویی با مصرف سوخت پایین است و انتخابی مناسب برای سفرهای درون شهری است.

به طور کلی در حال حاضر (اردیبهشت 1402) با 300 میلیون تومان تنها ماشین‌های صفر کیلومتری که می‌توانید خریداری کنید ساینا s و کوییک R مدل GX است. که تحویل این خودروها نیز فوری نیست و شما می‌بایست مدت زمانی بیش از شش ماه منتظر بمانید تا بتوانید آن را تحویل بگیرید. پس این گزینه برای افرادی که می‌خواهند خودرو با تحویل فوری بخرند مناسب نیست. بنابراین این افراد می‌توانند به سراغ خودروهای دست دوم و کارکرده بروند. در ادامه به معرفی خودروهای دست دوم که می‌توانید با 300 میلیون تومان بخرید می‌پردازیم.

تیبا 2 صندوق دار مدل 97

تیبا 2 صندوق دار مدل 97

تیبا 2 در سال 1392 به بازار عرضه شد و در دو تیپ SX و EX تولید شد. خط تولید تیبا مدل SX در سال 1396 متوقف شد و تنها تیپ EX آن به بقای خود ادامه داد. موتور تیبا دو معادل 87 اسب بخار قدرت و 128 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ظرفیت باک این خودرو 41 لیتر و مصرف ترکیبی بنزین آن 6.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است همچنین بدنه این خودرو هاچبک است. این خودرو نیز خودرویی با مصرف سوخت پایین است و همچنین استهلاک پایین است.

البته ناگفته نماند در هنگام خرید خودرو دست دوم باید آن را از نظر فنی، تاریخچه خودرو و مدارک مالکیت بررسی کنید. مطالعه مقاله بررسی نکات مهم در هنگام خرید خودرو دست دوم به شما در این زمینه کمک می‌کند.

سمند LX EF7 بنزینی مدل ۱۳۹۰

سمند LX EF7 بنزینی مدل ۱۳۹۰

خودرو سمند در اوایل دهه هشتاد با همکاری کشورهای انگلستان و آلمان تولید شد و بعد از گذشت مدتی مدل‌های مختلف آن با نام‌های SE، LX بنزینی، EF7 بنزینی، EF7 گازسوز و سمند سورن به بازار عرضه شد. موتور سمند EF7 بنزینی معادل 133 اسب بخار قدرت و 155 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. ظرفیت باک این خودرو 41 لیتر و مصرف ترکیبی بنزین آن 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر است. از مزایا این خودرو می‌توان به ایمنی بالا به علت بدنه مستحکم، قدرت نسبتا بالای موتور، فضای خوب صندوق عقب و... اشاره کرد با این حال مصرف سوخت بالا، نفوذ صدا به داخل کابین در سرعت‌های بالا، کیفیت پایین رنگ بدنه، گرانی قطعات از معایب این خودرو محسوب می‌شود.

به طور کلی اگر در این رنج قیمتی به دنبال یک خودرو با ایمنی بالا، فضای مناسب و جادار برای سرنشینان هستید. سمند LX EF7 بنزینی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای شما محسوب شود.

مشاهده جدیدترین آگهی‌های خرید و فروش سمند LX EF7 بنزینی در گنجه

پراید تمامی مدل‌ها

پراید تمامی مدل‌ها

خودرو پراید در سال 1372 روی خط تولید شرکت سایپا قرار گرفت و در سال 1399 تولید این خودرو برای همیشه متوقف شد. با این حال این خودرو به علت مصرف سوخت پایین و قیمت مناسب نسبت به سایر خودروها همچنان در بازار خرید و فروش خودرو معامله می‌شود. خودرو پراید در تیپ‌های مختلفی از جمله پراید صبا، پراید هاچ بک (نسیم)، پراید 131، پراید 132، پراید 141 و پراید 111 تولید و به بازار عرضه شده‌اند. از مزایا خودرو پراید در همه مدل‌ها می‌توان به مصرف سوخت و استهلاک پایین، هزینه نگهداری و تعمیر کم اشاره کرد با این حال بزرگترین عیب این خودرو (در همه مدل‌ها) ایمنی بسیار ضعیف و متریال بی‌کیفیت آن است.

به طور کلی اگر به دنبال یک خودرو، با قیمت پایین و هزینه تعمیر و نگهداری کم با مصرف پایین سوخت برای سفرهای درون شهری هستید خودرو پراید می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

مشاهده آگهی‌های خرید و فروش انواع مدل‌های پراید در گنجه

جمع‌بندی

در این مطلب یک راهنمای کامل از خرید خودرو تا قیمت 300 میلیون تومان را در اختیار شما قرار دادیم و به معرفی انواع خودروهایی که با این میزان بودجه می‌توانید بخرید پرداختیم و ویژگی‌ها، مزایا و معایب هریک از آن‌ها را به‌طور کامل بررسی کردیم. درنهایت امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد.