جذب مشتری برای مشاورین املاک

روش‌های جذب و افزایش مشتری در بنگاه املاک

مشاور املاک جزو پردرآمدترین مشاغل موجود در کشور است با این حال این شغل سختی‌ها و چالش‌های خود را دارد. یکی از اصلی‌ترین چالش‌های این شغل جذب مشتری است چراکه با داشتن مشتری‌های بیشتر، معاملات ملکی زیادی را می‌توانید انجام دهید و درنتیجه به کسب درآمد بیشتری برسید. نکته مهم در مورد این شغل این است که شما علاوه بر دانش و آگاهی کافی در حوزه کاری‌تان باید از دیگر مهارت‌ها مانند فن بیان خوب، استفاده از روش‌های نوین بازاریابی و... برخوردار باشید. در این مطلب از وبلاگ گنجه قصد داریم به بررسی روش‌های جذب و افزایش مشتری در بنگاه املاک بپردازیم بنابراین با ما همراه باشید.

جذب مشتری بیشتر برای مشاور املاک

آژانس‌های املاک جزو ارکان اصلی فرآیند مشاوره برای خرید یا اجاره خانه و ملک هستند. اما با توجه به ظهور شبکه اینترنت و دسترسی آسان افراد به آن، امروزه بسیاری از افراد برای خرید ملک و مسکن موردنظر خود از اینترنت برای یافتن خانه دلخواه خود استفاده می‌کنند. بنابراین فضای مجازی نقش بسیار مؤثری در جذب مشتری برای مشاورین املاک دارد به همین علت آن‌ها برای موفقیت بیشتر، باید استراتژی خود را برای جذب مشتری همسو با تکنولوژی بنام اینترنت کنند.

جذب مشتری برای آژانس املاک

بازاریابی به روش تبلیغات آنلاین

خوشبختانه باوجود اینترنت همه افراد می‌توانند با یک سرچ ساده به تعداد بسیار زیادی آگهی در رابطه با خرید و اجاره املاک دست پیدا کنند. به همین علت یکی از روش‌های جذب مشتری بیشتر این است که شما یک وب‌سایت درحوزه درج آگهی درزمینه املاک پیدا کنید و آگهی‌های خود را به‌صورت آنلاین به همراه تصویر ملک و جزئیات آن به اشتراک بگذارید و منتشر کنید. امروزه بسیاری از مشاورین املاک از این روش بازاریابی استفاده می‌کنند و نتایج مثبت بسیاری را دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین راه حل کاهش هزینه آگهی برای آژانس‌های املاک

استفاده از شبکه‌های اجتماعی

مطالعات نشان می‌دهد بیش از نیمی از کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بخصوص اینستاگرام فعالیت می‌کنند. حضور در اینستاگرام به همراه مشارکت فعال تاثیر بسیار بسزایی در جذب مشتری دارد شما می‌توانید با استفاده از تصاویر و ویدیوهای مناسب مخاطبان بسیاری را جذب کنید و با گذاشتن لایو به‌طور منظم پاسخ کاربران خود را بدهید و با آن‌ها تعامل داشته باشید.همچنین پیشنهاد می‌شود پاسخ کامنت‌ها و دایرکت‌های مخاطبانتان را بدهید این کار باعث می‌شود که آن‌ها شمارا حرفه‌ای و مسئولیت‌پذیر بدانند. علاوه‌ براین از همین روش برای دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام، لینکدین، یوتیوب و... استفاده کنید.

افزایش معاملات ملکی

راه‌اندازی وب‌سایت برای بنگاه املاک

یکی دیگر از روش‌هایی که به جذب و افزایش مشتری در بنگاه املاک کمک می‌کند داشتن یک سایت اختصاصی برای آژانس املاک شما است. شما می‌توانید مشخصات و جزئیات املاکی که برای فروش و اجاره به شما سپرده می‌شود را دسته‌بندی کنید و بدین صورت دسترسی سریع‌تری به اطلاعات و دیتاها داشته باشید. همچنین با نگارش محتوای مطابق با حوزه کاریتان می‌توانید کاربر و مخاطب بیشتری را جذب کنید البته استفاده از این روش هزینه آن کمی بالا است.

بازاریابی پیامکی برای بنگاه املاک خود

در این روش بازاریابی، شما می‌بایست ابتدا بازار هدف خود را مشخص کنید، بازار هدف شما می‌تواند شامل ارسال پیامک به تفکیک منطقه، تفکیک محله، ارسال پیامک به مشاغل و اصناف مختلف مثل مشاورین املاک، پیمانکاران، پزشکان و... باشد. شما می‌توانید با خرید پنل پیامکی ویژه املاک و استفاده از اپلیکیشن‌های ارسال پیامک انبوه با یک برنامه‌ریزی هدفمند به‌صورت هفتگی یا ماهانه به بازار هدف خود پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. نکته‌ای که در این مورد اهمیت دارد متن پیامک تبلیغاتی شما است که باید کاملاً جذاب و روان باشد تا بتوانید از این طریق مشتری زیادی را جذب کنید.

ثبت‌نام در پنل مشاورین املاک در پلتفرم‌های موجود در اینترنت

امروزه پلتفرم‌های بسیار مختلفی در بستر اینترنت وجود دارد که به مشاورین املاک کمک می‌کند تا بتوانند مشتری بیشتری جذب کنند. علاوه بر این، استفاده از پنل اختصاصی مشاورین املاک این پلتفرم‌ها خدمات بسیاری ازجمله ارائه گزارشات تحلیلی، دسترسی به تعداد زیادی آگهی، افزایش تعداد مشتری و به برندینگ آژانس املاک شما کمک می‌کند. یکی از بهترین پلتفرم‌هایی که چنین خدماتی را به مشاورین املاک ارائه می‌دهد موتور جستجو گنجه است.

ایجاد تور مجازی برای مشاورین املاک خود

یکی از بهترین و مؤثرترین روش‌ها برای جذب و افزایش مشتری در بنگاه املاک، استفاده از تور مجازی است. متأسفانه در بسیاری از موارد تصاویری که برای آگهی‌هایی فروش یا اجاره ملک گذاشته می‌شود با واقعیت بسیار متفاوت است و مشتریان اغلب معترض‌اند که تصاویر اصلاً شبیه به واقعیت نیست. با کمک تورهای مجازی خریداران و مستأجران می‌توانند به‌صورت مجازی نمای واقعی خانه یا آپارتمان را ببینند و بعد تصمیم بگیرند که آیا ملک ارزش بازدید واقعی را دارد یا خیر. درواقع ایجاد تورهای مجازی برای املاک به مشاورین فروش ملک کمک می‌کند که فروش بیشتری داشته باشند.

راه های موفقیت مشاورین املاک

استفاده از تبلیغات سنتی

تحول دیجیتال نقش بسیار مؤثری در انواع کسب‌وکارها داشته است که بنگاه املاک نیز از این قاعده مستثنا نیست. بااین‌حال استفاده از روش‌های سنتی مانند چاپ برگه‌های تبلیغاتی، کارت ویزیت، استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی می‌تواند در کنار بازاریابی دیجیتالی برای جذب مشتری بیشتر به شما کمک کند.

برندسازی برای آژانس املاک

داشتن برند برای بنگاه املاک به کسب‌وکار شما اعتبار می‌بخشد از طرفی اعتماد مشتریان را به شما افزایش می‌دهد. روش‌های بسیار ساده‌ای برای اعتمادسازی برند شما وجود دارد ازجمله این راهکارها می‌توان به آشنایی با قوانین کاری، تبلیغات مستمر، صادق و شفاف بودن با مشتری، ارزش قائل شدن برای مشتری، به‌روز بودن و... اشاره کرد.

برند سازی در حوزه املاک دارای مزایای بسیاری از جمله حفظ جایگاه شما در بازار املاک، برجسته و متمایز شدن نسبت به رقبا و جلب اعتماد می‌شود.

جمع‌بندی

با توجه به بازار رقابتی زیاد میان بنگاه‌های املاک نیاز است برای کسب موفقیت بیشتر در کسب‌وکارتان دانش و مهارت‌های خود را درزمینه بازاریابی به‌روز کنید و از راهکارها و روش‌های جدید نیز برای جذب مشتری استفاده کنید. همچنین سعی کنید با برند سازی درست خود را به مخاطبانتان بشناسید و از این طریق اعتبار کسب کنید. در این مقاله به بررسی روش‌های جذب مشتری بیشتر برای آژانس‌های املاک پرداختیم. استفاده از این راهکارها تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری و افزایش معاملات ملکی دارد.