قیمت ملک در محله تهرانپارس

قیمت ملک در محله تهرانپارس تهران

تهران پارس یا تهرانپارس یکی از محله‌های شمال شرق و شرق تهران است. این محله در منطقه 4 و 8 شهرداری تهران قرار گرفته است و به دلیل وجود بلوار پروین به دو بخش تهرانپارس شرقی و غربی تبدیل شده است. این محله جزو محلات متوسط و رو به بالا شهر تهران محسوب می‌شود. در این مطلب از وبلاگ گنجه قصد داریم شمارا با امکانات و قیمت ملک و آپارتمان در این محله آشنا کنیم.

محله تهرانپارس کجاست؟

محله تهرانپارس در شرقی‌ترین منطقه تهران قرار دارد و به دو بخش تهران پارس غربی و شرقی تقسیم شده است. تهرانپارس شرقی شامل محله‌های خاک سفید و جوادیه است و از تهرانپارس غربی کوچک‌تر است. همچنین از ترافیک و شلوغی کمتری نسبت به تهرانپارس غربی برخوردار است. با این حال تهرانپارس غربی از امکانات رفاهی بیشتری برخوردار است.

قیمت اجاره آپارتمان در تهرانپارس غربی

تاریخچه محله تهرانپارس

در گذشته تهرانپارس از سه روستای حسین آباد، مجید آباد و مهدی آباد تشکیل شده بود که به خاندانی بنام بختیاری تعلق داشت. بیشتر زمین‌های این محله اراضی کشاورزی بودند. در سال 1310 یک سرمایه‌دار زرتشتی بنام هرمز آرش این زمین‌ها را از خاندان بختیای خریداری کرد و سپس به ساخت چندین ویلا پرداخت. بعد از آن هرمز برای آبادانی بیشتر این محله مسجد، مدرسه، مرکز پلیس و منبع آب ساخت و آن را وقف عموم کرد.

بعد از گذشت چندین سال این سرمایه‌دار با کمک و مشارکت مهندسان شهرسازی فرانسوی شروع به خیابان کشی و ساخت‌وساز بیشتر در این محله کردند. به همین علت تا مدت‌ها این محله به تهران پاریس معروف بود. از آنجایی که ساخت‌وساز در تهرانپارس بسیار مهندسی و براساس اصول شهرسازی بود این محله از ارزش بسیاری نسبت به سایر مناطق همجوارش پیدا کرد. به‌طوری که امروزه نیز قیمت آپارتمان در تهران پارس تحت تاثیر اصول شهرسازی آن قرار دارد.

بیشتر بخوانید: قیمت ملک در شهرک اکباتان تهران

امکانات شهرک محله تهرانپارس

محله تهران پارس امکانات خوبی را برای ساکنین خود فراهم کرده است که از امکانات آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مجتمع‌های تجاری و مسکونی مانند مجتمع مسکونی کوثر، مجتمع مسکونی آرامیس، مجتمع مسکونی زرتشتیان رستم باغ، مجتمع نگین، ساختمان عقیق و...
  2. درمانگاه‌های زیادی از جمله درمانگاه گلبرگ (مرکز جراحی سرپایی)، درمانگاه خیریه اباعبدالله الحسین و...
  3. مراکز تخصصی دندانپزشکی از جمله دندانپزشکی لبخند سپید، مرکز دندانپزشکی سپیتا
  4. مکان‌های تفریحی از جمله پارک مهرنام، پارک نازآفتابی و پارک رشید
  5. بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی تهرانپارس و بیمارستان بانوان آرش
  6. انواع هتل‌ها از جمله هتل شهر تهران
  7. مراکز خرید، هایپر مارکت‌ها، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های زیاد
قیمت آپارتمان در محله تهرانپارس

بیشتر بخوانید: قیمت ملک در نیاوران تهران

مکان‌های دیدنی محله تهرانپارس

از مکان‌های دیدنی محله تهران پارس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. باغ پرندگان تهران یکی از بزرگ‌ترین باغ‌هایی است که انواع پرندگان وحشی و اهلی در آنجا نگه‌داری می‌شود. این باغ در پارک جنگلی لویزان واقع شده است.
  2. رستم باغ از دیگر مکان‌های دیدنی محله تهرانپارس تهران است. در این باغ آتشکده کوچکی قرار دارد که مربوط به دوره پهلوی است.
  3. فرهنگسرای اشراق یکی از بهترین و فعال‌ترین مکان‌های فهنگی تهرانپارس است که در انتهای خیابان جشنواره واقع شده است.
  4. مرکز خرید پارسیان یکی از بزرگترین مراکز خرید محله تهران پارس است که در 10 طبقه تاسیس شده است و دارای طیف وسیعی از مغازه‌های متنوع از جمله پوشاک، موبایل، اسباب‌بازی، کتاب و... است.

بیشتر بخوانید: قیمت ملک در سعادت آباد تهران

خیابان های مهم محله تهرانپارس

از جمله محله‌های اصلی و مهم تهرانپارس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. خیابان شهید حسینی
  2. خیابان شهید پروین (قانع)
  3. خیابان شهید خوشوقت
  4. خیابان شهید ستانی
  5. خیابان شهید بابا یوسفی
  6. خیابان شهید رمضانی
  7. خیابان شهید امیری طائمی
مشاهده آگهی های خرید ملک در محله تهرانپارس در گنجه

بیشتر بخوانید: قیمت ملک در منطقه شهرک غرب تهران

حمل و نقل عمومی و مترو در محله تهرانپارس

دسترسی به حمل‌ونقل عمومی در این محله به خوبی فراهم شده است و پاسخگوی تمامی ساکنین این محله است. وجود مترو ، اتوبوس‌های تندرو، تاکسی‌های اینترنتی و خودروهای شهری دسترسی به این محله را بسیار آسان کرده است. ایستگاه مترو تهران پارس در بخش تهرانپارس غربی، جاده دماوند، خیابان اخوت و خیابان پروین واقع شده است.

قیمت خانه در محله تهرانپارس

قیمت خانه و آپارتمان در تهران پارس نسبت به سایر محله‌های شهر تهران پایین‌تر است. با مشاهده آگهی‌های خرید و فروش ملک در گنجه متوجه می‌شوید که قیمت هر متر مربع ملک در تهرانپارس در سال 1402 بین 65 میلیون تا 140 میلیون تومان است. اگر قصد خرید آپارتمان در تهران پارس را دارید می‌توانید به وب‌سایت گنجه مراجعه کنید و از جدیدترین آگهی‌های خرید و فروش ملک در آنجا مطلع شوید.